Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jraberg
Hej!

Köpte en V70 Fas2 till dottern i höstas.
Men en vinter på 20" dubbfria däck senare så konstaterade jag att vi ska nog försöka åka på 17" dubbdäck nästa vinter.
Dock till problemet, det sitter Polestar/Brembo 6-kolsok med tillhörande skivor på den, 20" eller inget är det som gäller.

Tänkte då sätta på originalbromsar.

Vad kan man få för en uppsättning Polestar/Brembo bromsar?
Fint skick, nästan nytt skulle jag säga.
Ok, skivor och belägg till fram!

Någon som har ett hum om vad det kan vara värt?
av rosefors
19" går på. Behöver inte va 20". Dock är ET ett problem. Kräver rätt fälg (ekerdesign) eller spacers men det är oavsett storlek.
15k är vad JB tog för ett nästan nytt komplett set så det väl ett "kanske" från en privatsäljare. Exempelvis låg helt nya ok i guld med klossar på tradera för 12500 en tid som aldrig sålde vad jag kunde se. Beror till stor del på skicket på skivorna. För komplett set behövs även sköldar och slangar.
av Jraberg
@rosefors, Japp såg det meddelandet. Men hittar för mitt liv inte vart jag ska svara dig....
Låter intressant. Bra skick på oken?
PM:a vad du kan vara intresserad att lägga imellan?
av rosefors
Jraberg skrev: fre 01 mar 2024, 01:19 @rosefors, Japp såg det meddelandet. Men hittar för mitt liv inte vart jag ska svara dig....
Låter intressant. Bra skick på oken?
PM:a vad du kan vara intresserad att lägga imellan?
Jag skickar dig mitt nummer i PM så kan du bara skicka ett sms med ditt. Så drar jag iväg bilder på grejerna i helgen. Dom ligger undanstoppade i källaren.

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]