Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
V70 2015
Kylan håller i sig -24 och jag tänkte att jag skulle använda dieselvärmaren i bilen (aldrig gjort förr) finns både timer o direkt start via app mobilen. Men nu till min undran är det bara motorn som blir lite värmd? För det var inte ett dugg varmt i bilen.
Sen finns det även något i menyn på bilen som heter parkeringsvärmare ? Hur fungerar den ?
Användarvisningsbild
av MartinS
När värmaren går skall det bli varmt i kupén också efter en stund. Är det 24 minus lär det ta en stund innan det blir behaglig temp i kupén, gissar på iaf 20min.

Hör du att värmaren startar och går?
Användarvisningsbild
av apersson850
Om den inte bara gör ett misslyckat startförsök så hörs det tydligt att den är igång ett bra tag. Det brukar inte ta så många minuter innan den börjar töa framrutan. Men den värmer inte kupén förrän den fått upp flåset lite, så att säga.
av monza
Vid de minusgraderna så går min dieselvärmare igång ca 35-40 minuter innan avfärdstid så ge värmaren tid så kommer säkert värmen till kupén också.

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]