Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dozer9308
Hade nyligen problem med min blinkersspak och fick betala 760kr för en helt ny på Volvo.
Skiljde för lite i pris för att krångla med en begagnad som jag ändå inte vet vad det är för skick på.
av T22mannen
Resetknappen i våran v70 08 har lagt av så jag är på gång att köpa ny/begagnad.
Är det lätt att ta isär lite snabbt för att se art.nummer på spaken? Eller är det bara att köpa en baserat på hur den ser ut på bild?
Tacksam för svar, vill gärna ha igång dieselvärmaren igen nu när det är -25 ute :-D
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Hajsan.
Det är olika fysiska kontakter beroende på årsmodell, så man bör hålla sig till sin årsmodell när man köper begagnat.
men som tidigare skrivet, de är inte så dyra nya nämligen, Volvo återförsäljare kan få tag på exakt den du ska ha.
av T22mannen
Då får det nog bli en ny om priset är humant. Jag kollade lite snabbt och såg att det var ett par djupa hål under rattkåpan, jag misstänker att där finns skruvar som ska bort för att få loss övre kåpan.
Det kan ju underlätta om man har art.numret när man kommer till volvo tänker jag
av UnleashFusion
T22mannen skrev: sön 07 jan 2024, 21:25 Då får det nog bli en ny om priset är humant. Jag kollade lite snabbt och såg att det var ett par djupa hål under rattkåpan, jag misstänker att där finns skruvar som ska bort för att få loss övre kåpan.
Det kan ju underlätta om man har art.numret när man kommer till volvo tänker jag
Bör vara art. 31275353 då det skall passa samtliga Volvobilar mellan MY08-12 .
sen finns det instruktion hur man byter:

såhär ser väl din ut(som min): https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... 2/31334647

denna blinkspak är från MY14 >: https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... 5/31394001

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]