av soder - fre 06 okt 2023, 21:31
- fre 06 okt 2023, 21:31
För något år sedan, (1-2 år sedan), började jag märka att våra nycklar inte gick så där långt som man är van vid. Man var tvungen att vara typ 1-2 meter ifrån för att låsa upp. Tänkte att det hade med batteriet i nyckeln att göra, så bytte på båda nycklarna (båda fungerade dåligt). Ingen skillnad.
Tiden gick och det har blivit sämre och sämre och senaste tiden måste man vara ända framme vid dörren, och öppna i handtaget. Till och med med nyckeln i bilen, så säger bilen ibland att nyckeln har tagits bort.
Nu har det blivit extremt, och ibland har vi fått låsa upp med vanlig nyckel helt enkelt.
Någon som varit med om liknande? Ett tag trodde jag det hade att göra med bilens batteri, som också ibland klagades på, och som kanske borde bytas ut (även om det bara är 2-3 år gammalt), men kan det ha med detta att göra?
Det verkar ju heller inte vara så att någon mottagare eller sändare helt gått sönder, utan bara att den sträcka den klarar av att sända signaler via har kraftigt reducerats.
Mottager gärna tips på vad jag ska göra och testa.
/Söder
Tiden gick och det har blivit sämre och sämre och senaste tiden måste man vara ända framme vid dörren, och öppna i handtaget. Till och med med nyckeln i bilen, så säger bilen ibland att nyckeln har tagits bort.
Nu har det blivit extremt, och ibland har vi fått låsa upp med vanlig nyckel helt enkelt.
Någon som varit med om liknande? Ett tag trodde jag det hade att göra med bilens batteri, som också ibland klagades på, och som kanske borde bytas ut (även om det bara är 2-3 år gammalt), men kan det ha med detta att göra?
Det verkar ju heller inte vara så att någon mottagare eller sändare helt gått sönder, utan bara att den sträcka den klarar av att sända signaler via har kraftigt reducerats.
Mottager gärna tips på vad jag ska göra och testa.
/Söder
Modell: Volvo XC70 II D4 -14 Summum BE PRO
Motor: Diesel 4-cyl 181hk/133kW D4204T5
Växellåda: Automat AWTG-81 SC
Färg: Caspian blå Metallic 498
Inredning: XC Läder Blond F10G
Motor: Diesel 4-cyl 181hk/133kW D4204T5
Växellåda: Automat AWTG-81 SC
Färg: Caspian blå Metallic 498
Inredning: XC Läder Blond F10G