Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
rosefors skrev:... mörk inredning är betydligt snyggare, särskilt med mörkt tak...
Hade jag känt så hade jag blivit kolgruvearbetare.
Visst syns det att någon suttit i de ljusa sätena efter 40000 mil. Men en bil med ljus klädsel är åtminstone snygg och trevlig ett bra tag. En svart är det aldrig.
av skarj
Även jag ställer mig till mörk inredning med mörkt tak, skulle aldrig kunna tänka mig en ljus inredning, stendött intresse när man kolla på blocket och stöter på det, fattar inte att någon väljer en ny bil med ljus...nu senast köpte jag en ny Tesla, där får man till och med betala extra för att få vitt på insidan! Halva nypriset, då kanske...men tur vi tycker olika så det finns en marknad för allt:)
Jag tillhör kolgruvegänget, utsidan på bilen kan få vara vit, vilket jag har 2 av nu, där "bjussar" Tesla, Volvon är dock Svart som stjärnnatten på utsidan och som kolgruvan på insidan:)
av skarj
Jag är glad att den är din och inte min, vi är båda nöjda:) Byt ut det vita mot svart så är jag med på tåget. Men som sagt, tur att det finns olika smaker, så alla inte konkurrera om allt, jag känner lika inför manuell, skulle aldrig hända att jag köper en bil utan aut. så även där är det bra att det finns olika smak när det finns en begmarknad, men jag uppmanar alla (för min egen skull) att endast välja aut. på nya bilar, tror faktiskt också att det både lönar sig och är enklare att sälja den, nu för tiden.
av Henkan
Håller med skarj, skulle aldrig köpa en bil med ljus klädsel, inte ens om den var billig. Nuvarande bil är svart både inne och ute, dessutom kör jag alltid med solskydden nedfällda, har gjort så i 40+ år, är väl ljusskygg. Bilar med glastak går också bort.

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]