Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle38
Bitez Skrivet: Ons 05 Dec 23:55:08 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

12% rabatt!!!! Det var som f------------n

hmmm... hur mycket kan man pruta egentligen som privatkund då????

Jag trodde att jag hade fått en kraftig rabatt, dock så är det inte 12%!!!
Företag förstår jag ju med ramavtal o dyl. dock så undrar jag var det normala är för privatkunder... hmmm... undra om man ska känna sig blåst...
Jag hade samma säljare men inget ramavtal. 8% var min rabatt.
Fick bilen i tisdags, och är mycket nöjd.

Kommer tillbaka senare i diskussionen om hur automatlådan fungerar ihop med 3.2 motorn.
av toby 2001
med 12% rabatt och utan ramavtal så tjänar volvo åf ca 0kr...
av Goldbeach
Det var en väldigt bra rabatt! Får man fråga vilket företag som har den rabattnivån? Eller har du koll på hur många Volvosar som köps genom ramavtalet hos er per år? (PM:a gärna om det är känsligt)
av Infide
Helt sjukt att en VOLVO kostar 400 tusen...
Användarvisningsbild
av mattes
Pachipachihand skrev:Fick tyvärr avslag av min chef in i det sista pga miljösjäl på T6:an känns rätt surt
Tråkigt att höra! Men inte helt ovanligt skulle jag tro.

Men du får en rätt cool bil ändå :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Infide skrev:Helt sjukt att en VOLVO kostar 400 tusen...
:roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Infide skrev:Helt sjukt att en VOLVO kostar 400 tusen...
Ändå sjukare att en AUDI A5 med lite lull-lull :wink: kostar över en HALV MILJON. Hur praktisk är den?? platts för golfbagen men inte mycket mer.
Mina föräldrars grannes dotter med pojkvän (bor på lidingö) kom glidandes i en splitt ny A5 och dryga sig. :evil: Jag hade kunnat satt bilen helt ur spel genom att bara lossa en kabel i motorutrymet vilket han aldrig hade fattat :lol: :lol: :lol: Visst var den en fin bil men för över halv millen hade jag valt en betydligt roligare bil T E X en EVO eller liknande med pengar över till annat oxå (B)
Användarvisningsbild
av Nexus
Pachipachihand skrev:
Fick tyvärr avslag av min chef in i det sista pga miljösjäl på T6:an känns rätt surt, men det känns samtidigt fel och deppa över att få en ny bil som heter xc70 D5 Summon
Aha :idea: inte egen PRIVAT ny bil :wink: Det framgick ju inte direkt i första citatet men å andra sidan så beror det ju på hur man tolkar det oxå :wink:
Lycka till med nya "tjänste bilen" :wink:

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]