Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Puttev70Fas
Tja. Tänkte kolla om nån har koll. Har en V70 T4F med motorras. Ska byta motor och undrar om nån vet vad det är för skillnad mellan B4164T2 och B4164T3. Är det bara programvara eller är det mer saker? Är ju samma block å topp enligt Partslink.
Tack på förhand.
av Volvoold
Får jag fråga vad som hänt: Den motorn brukar vara pålitlig vad jag har läst och hört.

Sedan beklagar jag verkligen det du behövt uppleva, hoppas att d löser sig på nåt sätt.
av Puttev70Fas
Glömde den lilla detaljen att dra trekvarts varv efter momentdragningen på vevbulten. Så den lossnade. Veven snurrade men inte kammarna. Visst går nog renovera toppen men har inte plats till att skruva så. Blir enklare att byta motor. Har en motor men skiljer ju sista siffran. Är samma block o topp. Så funderar på om det funkar å flytta allt annat. Grenrör med turbo insug spridare och använda all el från gamla motorn. Jättesvårt å hitta motor till dessa.

Vi har 100 mil enkel väg till vår somm[…]

Vilken bränslebox passar?

Hej har en 740 turbo 1990 med AC Sitter en box i […]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]