Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag har en xc70 09. Jag har problem med min dieselvärmare. Den startar igång på första försöket, går kanske nån minut, max 2 min. Den startar igång sig o låter som den går igång, men sen stänger den av sig efter ca 2 min. Gör man ett nytt startförsök efter ca 3-4 min när den tystnat helt går den igång o går hela tiden ut. Detta gör den på direktstarten. På tiduret går den inte alls längre, tidigare har det funkat att ställa bägge med 5min emellan, men det går inte längre heller. Sambon har läst av felkoder med en handdator, det finns inga. Idag var den även hos bilreparatören, det finns inga felkoder enl Vida heller. Mekanikern funderade på om det kunde vara något elfel men han visste inte. Batteriet är 3 år gammalt, men det blir ingen skillnad efter att den stått på laddning hela helgen, eller om man startar den med batteriladdaren i. Det vi får fram enl handdatorn vi har är att batterispänningen sjunker rätt lågt på första startförsöket, men inte alls lika lågt på andra, kan det vara batteriet som strular endå? Den har aldrig varnat för för dålig spänning. Förra vintern byttes glödstiften och brännkammaren utan att problemet löstes. Hur fan går jag vidare? Inget kul o ha en iskall bil :-(
Får kolla med sambon, det var han och en mekaniker som hade isär den i vintras. Men det var inget han sa något om iaf. Borde det inte finnas en felkod om det var det? Tror det är egen dieselpump, men inte säker 😅 Tack för iden, det är ideer jag behöver för sambon har gett upp o säger att det bara är o starta den manuellt två gånger 😅
Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]