Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@UnleashFusion, Tackar, verkar som jag hade rätt då!

"Ledsen att lyfta en gammal tråd men jag blir inte riktigt klok på en sak.

Jag har en V70 MY08 och har ellucka på den. Jag beställde dämpare från skroten innan jag kollat i min egen bil exakt vad som satt i den. När jag letade runt så förstod jag att det finns två versioner av dämpare, en lite kraftigare med fjäder på utsidan (31217640) och en lite tunnare (31335795).

Jag beställde en av varje då jag fattat det som att det var så det skulle vara för bilar med ellucka. Till bilar utan ellucka fattade jag det som att två av den kraftigare varianten användes.

MEN, när jag bytt den kraftiga på vänstersidan så inser jag att det på min bil sitter en kraftig även på högersidan?!

Frågan är då, ska det vara dubbla kraftiga till min årsmodell eller kan det vara så att tidigare ägare "uppgraderat" ena sidan för att få två kraftiga? Följdaktligen: kan jag använda den klenare varianten jag beställt eller ska jag skicka tillbaka den och beställa hem en till kraftig?"
230fk går snålt

Jag testade mäta lmm igår och kom till […]

Volvo har haft ett inre handtag som tillbehör[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]