Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pratade med en verkstad idag… enl den så måste man köpa orginal från volvo, med hela armaturen. 11500kr var förslaget från dom. Då var ~7500kr för pumpen. Låter dyrt i min värld.
Men väntar på kostnadsförslag från 3andra verkstäder, även från volvo, men min erfarenhet från volvo är att dom kollar pris hos dyraste konkurent och tar det priset x3.
Återkommer med uppdateringar.
Trevlig helg på er sålänge
Pratade med en annan verkstad idag. Dom ville felsöka innan dom byter pump, för att kolla att det verkligen är pumpen. Dom pratade även om högtryckspumpen… som kostar 12000.. hur ofta går en sån sönder? Jag är ff övertygad om att det är pumpen i tanken som är kaputt.
Och hur felsöker man en pump som funkar för det mesta?
Om kontakterna till relästyrningen har ärgat så kan det vara kontakt i ena ögonblicket och ingen kontakt i nästa.
Reläet sitter i en ut av säkringshållarna, sannolikt under huven.
14000,50 er ju en sinnessjuk pris. -Även den stackars 50-öringen vill dom ha.
Det måste ju vara tala om en riktigt finurlig bränslepump då den kostar en god del mera än AC-kompressorn till min V70.
Vad med att kolla här:
https://www.bildelsbasen.se/
Nu är bilen hämtad från verkstad (bilia) pump och kontaktstycke bytt. Och givetvis var det kontaktstycke som var boven. Det verkar vara väldigt vanligt på dessa, kanske ska man höra av sig till volvo och fiska lite goodwill?

För det är ju inte helt gratis en sånhär operation. Håll i er ordentligt nu…..:19912kr :-(
Men själfallet ska jag bråka med bilia om detta. Fick en offert på 16772kr för pump och kontaktbyte. Det som kostade extra var: demontering av tank 1970kr och 30l bränsle 980kr. Borde inte demontera tank ingå i bytespriset? För det går ju inte o byta utan att demontera den. Och ang bränslet så tror jag inte på dom. Exakt lika mycket på mätaren som när jag lämnade in bilen, lite drygt 1/2 tank dvs ca 40-45l, men dom kanske hade tur med det. Så den ska jag inte bråka om. Men demontering ska jag bråka med, speciellt när jag sa till mekanikern att blir det mer än 18k så ring mig , för det skulle han se direkt när han hissade upp bilen och innan han började jobba på den.
Och han ringde inte. Så 2 stora ? Med denna historia. Fortsättning följer
Radion dör på C30, 2008

Efter att ha laddat batteriet på vår C[…]

Sliten ratt

Har en bekant vars ratt blivit rejält sliten.[…]

Om skivorna är i dåligt skick (spå[…]

Gnisslande baklucka XC90 -21

Den är lite tung att öppna för hand[…]