Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GzimOsmani
Tjena jag har ett problem med bilen. bilen stod still i 3 månader på parkeringen och nu funkar inte displayen i mitten. Jag har bytt batteri och provat även norsk reset men ingen hopp där. Även kollat säkringarna alla verkar vara hela. Sen märkte jag även att ratten högra sidan som styr radion ljuset är även släckt. Är det verkligen stereon som e kass eller finns det mer att kika på? Har hört att den finns en Amp box man skulle kika men troligtvis kan inte de vara felet tänkte jag. Finns det även en säkring bakom radio/cd boxen som sitter under displayen? Den tar inte emot cd eller matar ut de heller. MvH Gzim
@GzimOsmani,Inte ens temperaturen längst ner i displayen? Lär ju inte vara detta men tryckt på "On" med? :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Fick samma fel på min. En dag var stereon död och halva knappsatsen som du säger.
Åkte på byta skärmen gick som tur var gick på min förlängda maskinskada annars hade det kostar ca 15k ink felsökning.

Är tydligent ganska vanligt fel på just runt -14.
Nexus skrev: tis 09 maj 2023, 20:38 Fick samma fel på min. En dag var stereon död och halva knappsatsen som du säger.
Åkte på byta skärmen gick som tur var gick på min förlängda maskinskada annars hade det kostar ca 15k ink felsökning.

Är tydligent ganska vanligt fel på just runt -14.
Tråkigt att skärmen är resultatet.. :( kan ej ta de på försäkring då bilen rullat mer än 15k mil så man får svida på plånboken kankse 😔
Samma här med frugans bil i januari förra året, en XC70 -14.
ICM'en dog när det bara var några tiotals mil (och ett par månader) kvar på maskinskadeförsäkringen (Volvia 17000 mil / 8 år).
Men bättre att slanta upp 7500 än 15000 som det skulle kostat annars.
kebabpizza skrev:Samma här med frugans bil i januari förra året, en XC70 -14.
ICM'en dog när det bara var några tiotals mil (och ett par månader) kvar på maskinskadeförsäkringen (Volvia 17000 mil / 8 år).
Men bättre att slanta upp 7500 än 15000 som det skulle kostat annars.
Man får väl göra så kankse bilarna verkar ha lite elfel nuförtiden.. :(
Åtdragning vattenpump B230E

Alltså redan 14 är mycket på s&ar[…]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]