Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SergeG
Jag har en Volvo V70 II Flexifuel 2,0 manuell. Den har rullat bra med idag helt plötsligt fick jag se felmeddelande P0138 och motorlampa började ljusa. Jag var nära hem så jag gick och kom tillbaka och startade bilen igen utan några problem. Men sen börja den hicka, tappa kraft och sänka farten medans jag körde den hem. Varje gång jag tryckte ner kopplingspedal försvann hickande. Jag klarat mig hem, parkerad bilen ute och kom tillbaka till den kanske 1 timme sen. Den startade utan något problem igen men sen började hicka igen tills den nästan stannar. Det jag märkt då att det kommer ganska mycket med svart rök medan den hickar.
Jag har bytt alla tändstift och spole i januari. Så att jag tror inte att problemet ligger där utan måste vara något annat.
Någon som kan hjälpa med ett bra tips på hur man kan lösa detta?
av SergeG
Nu har jag bytt bägge lamdasonder. Bilen startar inte alls efter det och jag får se P0138, P1131 och P0403 samt DSTC Service erfordras.
Någon som kan hjälpa med bra tips?
Avskavda kablar ?

Inget original, kanske rester från extraljus[…]

Svart grill

:-)

Läckage från taklucka

C30 2007 med taklucka. Jag har konstaterat att b&a[…]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardä[…]