Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1541779
Hej, nu står jag handfallen och uppgiven och behöver eran expertis.

Bilen har sedan några månader sedan börjat går ryckigt/tappa effekt till och från under lätt gas. Jag har fått en massa felkoder under tiden och bytt följande delar.

Egr-ventil samt plockat ner nya egr och rengjort den, lmm, diselfilter, samt gjort rent parikelfiltret med spray och startade regeringen efter.

Jag har även beställt ett nytt insug från lufiltret då det var en spricka närmast turbon och lilla slangen mot vevhusventilation var igenkoksad men har gjort en tillfällig lagning och rengjort det någorlunda.

Rensat bilen på felkoder men följande återkommer
P1102. P2002. P049C.

Vart mer kan jag felsöka?

Mvh
Uppgiven volvoägare

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]