Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns lite i klartext och lite kodat på skylten på B-stolpen. Det är sådana options som fjädring och bromsar, tror jag (minns inte säkert).
Men om du har elektrisk fällbara bakre nackstöd eller adaptiv farthållare, det hittar du inte där. Förr kunde man se det via Min Volvo på nätet, men den tjänsten lades ner och mig veterligt finns ingen ersättare.
av Doomis
Skapar du ett konto på biluppgifter.se så kan du ladda ned hela din utrustningslista. biluppgifter tar nämligen uppgifterna direkt från Volvos databas med hjälp av VIN numret.
av Doomis
Ja, men det är det enkla sättet för vanliga dödliga som sitter bakom en skärm som inte orkar åka till återförsäljaren. Då är Biluppgifter bäst. Det kräver också att bilen varit uppkopplad de senaste åren på någon anläggning.

Det allra bästa sättet är att åka till en återförsäljare och begära en utskrift från TIE på den aktuella bilen. Det ger 100% rätt.
Det går nog att göra online också men det blir lite bökigare.
Användarvisningsbild
av Briander
På höger B-stolpe finns det vilket utrustningspaket bilen har, Momentum, Summum osv. Mer ingående kan jag ta fram om du PM:ar mig ett reg.nr.
av Torslandaverken
Jag är egentligen bara ute efter vilka bromsklossar jag ska köpa bak, finns 2 varianter 95mm och 106.

Jag har Summum enligt skylten på stolpen
av UnleashFusion
Torslandaverken skrev: fre 14 apr 2023, 19:18 Jag är egentligen bara ute efter vilka bromsklossar jag ska köpa bak, finns 2 varianter 95mm och 106.

Jag har Summum enligt skylten på stolpen
Då behöver du inte tänka på utrustningsnivån. 99% säkert att du har solid-bromsskivor och då är det dessa: https://www.trodo.se/bromsbelaggssats-s ... o-p-24-078
Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Ptja finns ju alltid riktig kylarrengöring an[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag tvivlar dock inte på att man har gjort […]