- fre 23 nov 2007, 18:56
OK att Toyota gör bra bilar och är väl dom som gör flest bilar i världen i dag, och det är ju för att dom har lyckats i USA. Sen är ju frågan om det är Toyota som gör bra bilar eller att USA:s egentillverkade bilar är på dekis. Jag tror på det senare.
Nog om det och åter till Volvos återkallande; Det har hänt förr att nya bilar har återkallats och kommer att hända ännu mer i framtiden eftersom utvecklings- och testkörningskostnader drar mycket pengar. Livstiden på en bilmodell minskar, nya modeller ska fram så snabbt som möjligt och det på bekostnad av att kunderna får en bra bil.
Moody skrev:Förstår inte att man kan tycka Toyota vara ett föredöme eller skolbildande i ämnet. Har folk redan glömt hur Toyota för nåt år sedan i Uppdrag granskning försökte mörka resultaten i Euro NCAP för att slippa återkalla RAV-4, och sedan den otrevliga felkopplingen av passagerar-airbagen på hundratusentals corollor som upptäcktes förra hösten först efter 2 år.Jo Moody jag såg det programmet och jag har inte glömt det. Dels för fadäsen med bilarna och dels, och inte minst, det arroganta, snorkiga och överlägsna uttalandet av Toyotas Sverige-VD! Nu minns jag inte namnet på honom (vill heller inte minnas) men kan inte tänka mig att en sån sitter kvar på VD-stolen i dag.
Volvo däremot verkar sköta detta föredömligt.
OK att Toyota gör bra bilar och är väl dom som gör flest bilar i världen i dag, och det är ju för att dom har lyckats i USA. Sen är ju frågan om det är Toyota som gör bra bilar eller att USA:s egentillverkade bilar är på dekis. Jag tror på det senare.
Nog om det och åter till Volvos återkallande; Det har hänt förr att nya bilar har återkallats och kommer att hända ännu mer i framtiden eftersom utvecklings- och testkörningskostnader drar mycket pengar. Livstiden på en bilmodell minskar, nya modeller ska fram så snabbt som möjligt och det på bekostnad av att kunderna får en bra bil.