Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj,

Jag skall troligtvis hoppa på att ha förmånsbil inom kort då det både blir billigare & smidigare(för många fordon vs parkeringsmöjligheter).

Min kära V70 D4 2016 Classic Summum som vad jag vet, var maxad med utrustning för sin tid(?) har gått runt 18k mil. Ser hyfsad ut i lack, inga konstigheter mer än att den såklart är använd. Helt nya vinterdäck & sommar däck. Inga konstigheter på besiktning & kört på serviceavtal.

Jag är dessutom Andra ägaren.

Kvd som är det ända jag kikat på änsålänge ger en uppskattning på 150k. Men skulle väl troligtvis isåfall lägga på 10k på blocket.

Men vad tror ni?
kollat runt blocket med ungefär av vad din bil har, iallafall summum minst, sen vet jag inte vad för tillägg/extra tillval som bilen fått. men ur blockets pris ligger den mellan 160-175k skulle jag säga. Hade det varit vanlig summum med inga extra tillägg 150-160k typ.
UnleashFusion skrev: mån 13 feb 2023, 23:38 kollat runt blocket med ungefär av vad din bil har, iallafall summum minst, sen vet jag inte vad för tillägg/extra tillval som bilen fått. men ur blockets pris ligger den mellan 160-175k skulle jag säga. Hade det varit vanlig summum med inga extra tillägg 150-160k typ.
Bilen som ny kostade runt 400~450k enligt papperna.

Där är ju paddlar+sportläge, panorama tak, sensorer bak & fram, BT/AUX, död Vinkel sensorer, automatiskt i fällbara speglar, automatisk bagagelucka, elektroniskt styrda säte fram, häckvärme fram & bak, starta bilen eller värmare via Volvo appen i telefonen osv osv.

Det är bara från minnet, så vitt jag vet har den ganska bra utrustningsnivå.
Begpriserna har sjunkit rejält nu senaste månaden bara så att titta på bilar på Blocket kan vara missvisande, det är bara de med för högt pris som ligger kvar. Bäst att titta exempelvis på KVD då man får se vad bilarna faktiskt säljs för men V70 2016 börjar bli lite sällsynta där eftersom det inte är en vanlig leasingbil längre.
@Gurkburk92, Vad hade den rullat?
Hur sålde du den?
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]