Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jockson5
Hej!

Jag ska byta denna del på min V70, men blir inte klo på var den sitter exakt i bakre delen av bilen. Har du lust att förklars vad jag måste demontera för att hitta den. Tack!
av snowman
Bilen vad som sagt inne på en större reparation relaterat till motorn, man sa då att det varit ett väldigt jobb att byta klossar på den tidigare just för att mjukvaran i boxen inte var uppdaterad. I samband med motor fixen valde jag att låta dem updatera mjukvaran vilket gick fint, den nya mjukvaran är dock petigare med backsensorerna. En av backsensorena läcker in fukt, tidigare har det inneburit att regnar det mycket så kan den stänga av sig men oftast fungerade den. Nya mjukvaran är klart känsligare, nu är backsensor mer eller mindre alltid avstängd. Det blir således till att byta givaren, om det ska göras på verkstad eller hemma får vi se.
av snowman
Jockson5 skrev: tis 28 feb 2023, 09:49 Hej!

Jag ska byta denna del på min V70, men blir inte klo på var den sitter exakt i bakre delen av bilen. Har du lust att förklars vad jag måste demontera för att hitta den. Tack!
Plocka bort översta golvet i bagaget, under vänstra skenan, närmast luckan\stötfångare sitter boxen. Framför sitter det ett litet "mjukt" skydd man behöver demontera.

Jag har lite bilder om du inte skulle lyckas hitta.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]