Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Jessican skrev: mån 27 feb 2023, 20:38
UnleashFusion skrev: sön 26 feb 2023, 20:31
Jessican skrev: sön 26 feb 2023, 08:03 Hej!
Funderar på att köpa en Volvo v70 2.5 T AFV årsmodell 10-12 sådär.
Mvh Jessica
Har du något budget ? Vanlig V70 eller eventuellt XC70 ? Bensinare ?
Alltså kraven jag har är väl att det gärna ska vara. 2.5T och bensin. Jag hade gärna haft en xc70 men de dricker ju lite mer så jag vill därför helst ha en vanlig V70. Sedan helst inte gått hur långt som helst då jag själv gillar att köra runt en massa… Kostnad max 100k. Det viktigaste är väl bara att bilen är bra. Men sådant vet man ju aldrig. Men ju mindre mil bilen gått desto bättre är den får man ju iallafall hoppas. Försöker hålla utkik så mycket jag kan.
Det finns ett flertal T4 med automatlåda ute till försäljning.
Jag skulle dock rekommendera att man avstår från dessa då de har den omtalade Powershift-lådan som kan börja bråka med tiden/milen.
Vill man däremot växla själ kanske de kan fungera med en T4 manuell.
Överlag är det ju trots allt +10 år gamla bilar, så att helt gardera sig mot fel är svårt...
av Jessican
fjohan82 skrev: mån 27 feb 2023, 21:46
Jessican skrev: mån 27 feb 2023, 20:38
UnleashFusion skrev: sön 26 feb 2023, 20:31

Har du något budget ? Vanlig V70 eller eventuellt XC70 ? Bensinare ?
Alltså kraven jag har är väl att det gärna ska vara. 2.5T och bensin. Jag hade gärna haft en xc70 men de dricker ju lite mer så jag vill därför helst ha en vanlig V70. Sedan helst inte gått hur långt som helst då jag själv gillar att köra runt en massa… Kostnad max 100k. Det viktigaste är väl bara att bilen är bra. Men sådant vet man ju aldrig. Men ju mindre mil bilen gått desto bättre är den får man ju iallafall hoppas. Försöker hålla utkik så mycket jag kan.
Det finns ett flertal T4 med automatlåda ute till försäljning.
Jag skulle dock rekommendera att man avstår från dessa då de har den omtalade Powershift-lådan som kan börja bråka med tiden/milen.
Vill man däremot växla själ kanske de kan fungera med en T4 manuell.
Överlag är det ju trots allt +10 år gamla bilar, så att helt gardera sig mot fel är svårt...
Ja, det får vara en manuell isåfall. Tack för tipset. Nej fel blir det ju alltid men, jag har provkört några V70 och vissa har har varit så slutkörda så det varit skrämmande. Men visst, de hade ju gått rätt långt också.

Vi får väl se om jag hittar någon bra.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]