Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NicJoh
Hej.

Råkade tyvärr ut för ett obestämt möte med ett rådjur vilket satte sina spår i fronten på bilen.

Smart som man är så hade jag bytt från hel- till halvförsäkring bara för några månader tidigare så jag får stå för kostnaden själv. Tänkte därmed försöka lösa det på egen hand (om möjligt).

Så jag tänkte höra om det finns någon kunnig här som kan ge lite tips var man kan hitta reservdelar och om ni tror det är något man kan lösa på egen hand?

Som ni ser på bilden så skadades vänster strålkastarhus, armen och spolarmunstycket till vänster strålkastare, grillen och stötfångaren. AC verkar i alla fall ha klarat sig.

Jag tar tacksamt emot alla tips ni kan ge. 😃
Bilagor
AD22AC4D-928F-46CD-B8E3-73B35D2FED26.jpeg
AD22AC4D-928F-46CD-B8E3-73B35D2FED26.jpeg (4.57 MiB) Visad 311 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Visst har du "upptäckt" volvopartswebstore.com?
Där hittar man sprängskisser och artikelnummer på delarna, iallafall till de modeller som såldes i USA
Reservdelspris hos Volvo i sverige brukar bli ganska exakt USD-priset x 10
Om man googlar på "Volvo" och artikelnumret så hittar man med lite tur delarna i andra webshoppar, ibland på bildelsbasen :-)
Det lär gå att hitta icke-märkesverkstäder som kan svetsa plast till en rimlig peng men sen går det förstås åt omlackning. Det lär du inte komma ifrån.. Sannolikheten att hitta en front i rätt färg på skroten lär vara rätt liten men inte helt obefintlig..
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]