Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller på med en V70 2.5FT 2009 som har startproblem som kom plötsligt och inga felkoder. Alla säkringar kontrollerade.

När vi lyfte av kontakterna till spridarna så var det olja i botten på 3st och 2st helt torra. Är kanske inte helt säkert att det är därför den inte vill komma igång men kan det tyda på att spridarna åtminstone börjar bli kassa? Tror aldrig jag kikat där tidigare... Har läst i någon tråd att man testat spridare, men hur? Bilen har inte haft några "hyss" för sig tidigare utan gått bra - tycker den borde hackat åtminstone lite om det var strul med spridarna, (?). Jag råkar ha två sådana här bilar och grabben tycker det har varit mer drag i den andra bilen, men sånt kan ju va svårt att uppskatta.
Trycker vi på ventilen som sitter på spridarnas "fördelningsrör" så kommer det ett kort bensinspray och efter ett nytt startförsök så är det bensin där igen så vi tror att det finns tryck i systemet.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]