- sön 04 sep 2022, 09:49
Hejsan!
Skaffade mig en v70 D5 2010a med lite fel som jag har åtgärdat.
Dock kvarstår SRS-felet som jag inte lyckats knäcka.
Felkod B120213 (-Aktivieringsindikator krockskyddsystem passagerare -öppen krets -permanent)
Tog och kopplade motstånd på passagerare airbagen för att utesluta den, ingen skillnad.
Kom efter lite googlande på att det rör sig om indikatorlampan i taket, om airbagen är frånkopplad eller ej.
Denna är helt svart, likaså funkar ingen innerbelysning.
Kollat säkringen till innerbelysningen och den är hel, dock mäter jag ingen ström fram till säkringen (bil avstängd).
Så här går jag bett då jag inte vet var den tar ström ifrån eller om innerbelysningen behöver fungera för att SRS indikatorn ska fungera.
Tänkte byta enheten i taket, men vore bra att utesluta detta med säkringen/belysningen innan man köper delar.
Passar enheten från årsmodeller 08-16?
Tackar på förhand för tips och idéer
Mvh Martin
Skaffade mig en v70 D5 2010a med lite fel som jag har åtgärdat.
Dock kvarstår SRS-felet som jag inte lyckats knäcka.
Felkod B120213 (-Aktivieringsindikator krockskyddsystem passagerare -öppen krets -permanent)
Tog och kopplade motstånd på passagerare airbagen för att utesluta den, ingen skillnad.
Kom efter lite googlande på att det rör sig om indikatorlampan i taket, om airbagen är frånkopplad eller ej.
Denna är helt svart, likaså funkar ingen innerbelysning.
Kollat säkringen till innerbelysningen och den är hel, dock mäter jag ingen ström fram till säkringen (bil avstängd).
Så här går jag bett då jag inte vet var den tar ström ifrån eller om innerbelysningen behöver fungera för att SRS indikatorn ska fungera.
Tänkte byta enheten i taket, men vore bra att utesluta detta med säkringen/belysningen innan man köper delar.
Passar enheten från årsmodeller 08-16?
Tackar på förhand för tips och idéer
Mvh Martin
940 års 91 gammal slitvarg
855 års 94a Till salu
V70N års 01 finbil hoppas den håller
855 års 94a Till salu
V70N års 01 finbil hoppas den håller
- By JonasHockey