- sön 26 maj 2019, 13:41
Hej!
Jag har motorproblem.
Motorn är trögstartad, hackar, och svarar dåligt vid gaspådrag där den även där går hackigt.
Avgaserna luktar som oförbränd bensin.
Motorn är en flexifuel men jag har tankat E85 endast 2 gånger det senaste året, resten av tiden kör jag på bensin.
Jag fick hjälp med att läsa ut felkoderna.
Vi tittade visuellt på motorn men hittade inget uppenbart fel.
Det lutar åt att det är fel på bränsletrycksregulatorn om man tittar på felkoderna men olika personers erfarenheter kan säga något annorlunda.
Vad tror den samlade kompetensen på vad det kan vara för fel?
P0087
Bränslefördelningsrör/systemtryck för lågt
Bränslepump, bränsletryckregulator, bränsletilloppsrör blockerat, mekaniskt fel
P0089
Bränsletryckregulator 1 – funktionsproblem
Bränsletryckregulator, mekaniskt fel
P0300
Oregelbunden/en cylinder eller flera – misständning upptäckt
Tändstift, högspänningsledning(ar), insprutare, tändspole(ar), låg kompression, ledningar
P0301
Cylinder 1 – misständning upptäckt
Mekaniskt motorfel, ledningar, tändsystem/bränslesystem, insprutare, motortemperatursensor/luftmassamätare, motorstyrdon
P0303
Cylinder 3 – misständning upptäckt
Mekaniskt motorfel, ledningar, tändsystem/bränslesystem, insprutare, motortemperatursensor/luftmassamätare, motorstyrdon
P0304
Cylinder 4 – misständning upptäckt
Jag har motorproblem.
Motorn är trögstartad, hackar, och svarar dåligt vid gaspådrag där den även där går hackigt.
Avgaserna luktar som oförbränd bensin.
Motorn är en flexifuel men jag har tankat E85 endast 2 gånger det senaste året, resten av tiden kör jag på bensin.
Jag fick hjälp med att läsa ut felkoderna.
Vi tittade visuellt på motorn men hittade inget uppenbart fel.
Det lutar åt att det är fel på bränsletrycksregulatorn om man tittar på felkoderna men olika personers erfarenheter kan säga något annorlunda.
Vad tror den samlade kompetensen på vad det kan vara för fel?
P0087
Bränslefördelningsrör/systemtryck för lågt
Bränslepump, bränsletryckregulator, bränsletilloppsrör blockerat, mekaniskt fel
P0089
Bränsletryckregulator 1 – funktionsproblem
Bränsletryckregulator, mekaniskt fel
P0300
Oregelbunden/en cylinder eller flera – misständning upptäckt
Tändstift, högspänningsledning(ar), insprutare, tändspole(ar), låg kompression, ledningar
P0301
Cylinder 1 – misständning upptäckt
P0303
Cylinder 3 – misständning upptäckt
P0304
Cylinder 4 – misständning upptäckt

- By Stiffmeister