Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclasjw
Hej, helt ny här och även ny Volvoägare till en Xc70 2015.

Jag har en CAM knapp i mittkonsollen, vilket ska betyda att jag har antingen front/backkamera - som jag förstår det.

Jag ser inte backkameran, jag ser ingen frontkamera - och det händer ingenting när jag lägger i backen och trycker på CAM, ser inte heller någon "kamera" inställning i My Volvo.

Är det inte så att det borde finnas en kamera när den knappen finns där? Eller är jag helt ute och cyklar?

Och borde den kameran isåfall inte vara vid handtaget där du öppnar bakluckan, ovanför regskylten?

Mvh
Användarvisningsbild
av apersson850
Backkameran sitter under sista O i VOLVO i bakluckan, om det är Volvos kamera och den är monterad enligt anvisningarna.
Det finns lite olika funktioner, så den behöver inte alltid aktiveras av att du lägger in backen. Våra från 2012 och 2016 är inte identiska. Men den ska aktiveras om bilen står still och du trycker på CAM.
av Niclasjw
Varit ut och kikat och det finns ingen kamera där bak.. Vad har den knappen för andra funktioner? Tänkte den brukar väl enbart finnas där när den faktiskt har någon funktion som är aktiv för bilen?
av Doomis
"knappen" är et plastlock som man kan köpa på Volvo för 80 kr. Har du inga kameror så har den ingen som helst funktion. Den är inte aktiverad.
Varför den sitter i din bil har 2 orsaker.
Antingen vill man vara cool och adderar CCM med en extra knapp.(otroligt fjantigt)
Eller så har din CCM gått sönder och man har monterat en annan från en skrot som råkade ha knappen från början.

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]