Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tjotto
Körde en bil med ACC för ett tag sedan, fick användning av "varnaren", vilken grej!!! Jag låg bakom en bil som kröp fram genom ett samhälle och tappade då focus framåt, tyckte kanske att det inte behövdes...då plötsligt stannar han framför vid ett övergångsställe. Jag sitter väll och tittar på allt utom hans bromsljus. Då börjar systemet varna. Detta var en otrolig grej!!!! Håller med LeoniAquila vad det gäller omkörningar, systemet borde kunna köras med vanlig farthållare oxå, då är systemet fulländat.
Användarvisningsbild
av tjotto
Skall kolla igen men jag tror inte det gick att köra utan radarn.
av haxpet
Jag ska heller inte svära på att man kunde köra utan, men jag har för mej att det ska gå. Man "borde" kunna aktivera dom skilt för sej.

Vad skulle hända om man kommer ifatt en bil med radarfarthållaren på och man ser att det är grönt att köra om om man gasar på lite, kommer då bilen själv att bromsa när jag kommer för nära även fast jag gasar eller kommer den att lyda blint och göra som jag säger? Ett litet dilemma för bilen eftersom jag antagligen inte vill gå över på mötande sida allt för tidigt men ändå gasa ifatt bilen framför utan att behöva ändra på inställningarna på farthållaren och radarn.
Användarvisningsbild
av Driftarn
Det är bara att ha plattan i mattan:)

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]