Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Min 2016 V70 har precis samma ljud som i klippet men med lite lägre ljudvolym. Låter bara när det är kallt ute, dvs minusgrader upp till nån grad plus. Är det varmare är det tyst.
Bilfirman har bytt nån damask där rattstång går igenom golvet. Ingen skillnad.
Efter det bytte dom nån klump med elektronik o diverse kontakter i ratten. Ingen skillnad.

Sen blev det vår, sommar o höst o jag glömde bort det. När det är vinter har jag givetvis hört det igen o har struntat i det, i drygt två år nu.

Mvh
av Antracith
Efter att ha läst en del på nätet kom jag fram till att det nog bara krävdes lite smörj i genomföringen i torpedväggen = ingen skillnad.
Hade bilen inne på verkstad idag; de konstaterade att det var topplagret på ena dämparen fram. Blir byte om någon vecka så får vi se om det var det.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Min gamla V70 mk1 -00 har knarrat i kyla i många år. Hittade till slut att det sitter en klack på baksidan av ratten (klockan nio, dold inne i "glipan") som ska kicka tillbaka blinkersspaken när man kommer tillbaka till neutralläget. Klacken skrapar emot någon plastkåpa så jag sprayade en aning multilube på den. Har varit knäpptyst sen dess :-D
Men nu är det säkert något helt annat som knarrar på den nyare bilarna.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]