Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PärraV70
Tja ska koppla in ljud i polarens v70 09 och har kabelkitet men han har inte slutsteget under sätet som jag ser alla har och kopplar in de andra som dom gör på videos å stereon startar men får inget ljud någon som vet vad jag gör fel?
av dannesk
Du har ju inte skrivit vilket kabelkit du har, hur du kopplat eller vilken hårdvara som används annars blir det svårt att svara.
Jag kopplar inte under stolen utan vid höger framtröskel om man nu inte ska ta signalen ur MOST innan originalslutsteget.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Det kittet ska ju vara till passiva (såna som inte har slutsteg under stolen), så även härvan bör ju kopplas in någonstans (bakom/under vattenfallet, gissar jag).

Är inte så insatt i billjud dock, men dom har ju även ett kit som är för övriga (dom med slutsteg), så allt i kittet bör ju användas.
av dannesk
Du säger koppla ljud men du länkar ju till att byta hela huvudenheten i bilen, då är det ju en helt annan procedur jag tolkade det som att du skulle koppla in på befintlig anläggning. Det ska ju framgå i instruktionerna hur du gör och har du aktiv system så ska du väl koppla in i tröskeln som jag sa eller bakom konsollen (matningen till högtalarna) och allt måste givetvis kopplas in annars funkar det inte. Har aldrig bytt HU på nån av dessa bilar då man tappar originalfunktionerna i bilen så jag brukar rekommendera streama via BT modul eller installera DSP med BT-streaming och eftermarknadsteg.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]