Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraz
mojja skrev:Beställde min v50 D5a manuell i juli får vänta på den tills v5 nästa år. Känns piss faktist skulle gärna haft den tidigare kan inte förstå varför vissa verkar ha en sån otrolig tur medans andra som jag får vänta nästan ett halvår:(

//mojja
Jag frågade min säljare om detta med leverans tider och svaret var att ju närmare GBG mam beställer sin volvo ju lägre leverans tid. För om bilen är köpt i norland tex, så väntar dom med att köra upp den tills dom har en full motortransport. Annars får dom så dyra leveranser om dom kör med typ halva transporter.

Om man har köpt en bil som inte byggs i sverige så blit väntetiden ännu längre då bilen skal fraktas över bro eller vatten. Och dessa bilar är svåra att påskynda då dom som bygger dom ansvarar för och bestämmer att lasten skal gå.

Jag fick ett nytt leveransbesked på min V70II 2.4D igår.
Bilen kommer troligen levereras före jul dvs v51.
Leveransen är flyttad bakåt i tiden med ca 3 veckor till min glädje!..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fraz skrev:
mojja skrev:Beställde min v50 D5a manuell i juli får vänta på den tills v5 nästa år. Känns piss faktist skulle gärna haft den tidigare kan inte förstå varför vissa verkar ha en sån otrolig tur medans andra som jag får vänta nästan ett halvår:(

//mojja
Jag frågade min säljare om detta med leverans tider och svaret var att ju närmare GBG mam beställer sin volvo ju lägre leverans tid. För om bilen är köpt i norland tex, så väntar dom med att köra upp den tills dom har en full motortransport. Annars får dom så dyra leveranser om dom kör med typ halva transporter.

Om man har köpt en bil som inte byggs i sverige så blit väntetiden ännu längre då bilen skal fraktas över bro eller vatten. Och dessa bilar är svåra att påskynda då dom som bygger dom ansvarar för och bestämmer att lasten skal gå.

Blir en fin julklapp! :P
Användarvisningsbild
av Fraz
~Kalle~ skrev:
Fraz skrev:

//mojja

Blir en fin julklapp! :P
Japp!..
Synd att man får köpa sina egna klappar nu när man stor bara...
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]