Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vbc
Mors
Nån som vet art nr bakfjädrar för XC70 -12 med Four-C?
Tack på förhand
//thomas
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inte Four-C, utan nivåreglering, så det är säkert inte samma sorts fjädrar. Däremot har jag bytt bakfjädrar, och då visade det sig att man skulle inte sätta dit samma som satt där från början. De hade gjort någon ändring. Kanske för att originalmodellen brast. Kan vara värt att uppmärksamma.
Om ingen annan vet så kan de se på Volvoverkstäderna vad du ska ha.
Användarvisningsbild
av vbc
Well, kruxet är att art nr från Volvo '31300317' inte verkar vara entydigt om man letar mindre dyra alternativ än Volvos egna.
Art nr förkommer oftast med noten "Icke för Four-C" , tillika tycks man kunna välja mellan nivåreglering eller ej vilket ställer till lite huvudbry.
Har alltid inbillat mig att 4C bilar är en smula lägre än std å vill ju gärna välja rätt
Användarvisningsbild
av apersson850
Hur det är med Four-C vet jag inte. Men bilar med nivåreglering, som min, har mjukare fjädrar än standard. Nivåregleringen ser ju till att bära en del av lasten, till skillnad från standardversionerna och de med Four-C. I de senare får fjädrarna bära hela lasten själva.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]