Ja, vi lyfte bara en sida i taget och inte merän så att man fick under pallbocken vilket såklart gjorde det svårare att komma åt. Det var dessutom ett trångt garage vilket inte gjorde saken bättre. MEN värma låter inte dumt men induktionsvärmare ser ut att vara RIKTIGT dyrt, vad är ett bra alternativ? Kan mindre gasbrännare fungera eller behöver man stor gassvetts?
Satte ingen ny locktite på bultarna, han som hjälpte mig föreslog faktiskt att sätta kopparpasta men det avstyrde jag(ingen aning om det var bra eller dåligt). På V70N har jag bytt många bromsar och där har jag inte använt locktite och det har alltid suttit som berget när det varit dags. Stora skillnade har dock varit att när man väl lossat bultarna så har man kunnat skruva ut dem utan problem, så var inte fallet här. Att lossa dem från locktiten var inte så svårt och de gick att skruva par var ganska lätt men sen tog det stop, så pass att man trodde att bultarna skulle gå av. Problemet är att bulten går rakt igenom vilket medför att det blir rost även på toppen. Vi fick skruva ut, på med 5-56, skruva in, på med 5-56 och sen hålla på så ett tag med förlängaren.
Jag inser att bästa hade varit att byta bultarna, särskilt med tanke på att de var ganska rostiga, det får bli nästa gång.
Kan förresten tipsa de som inte gjort detta förr att när ni tar av gjäder spännet på framsidan av oket, se till att ha skyddsglasögon, det kan flyta rätt rejält! Så pass att man kan få blåmärke, jag vet