Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adam131
Tjena! Har kollar runt men ej hittat något , är det någon som har lyckas koppla bort radaren som sitter fram för att kunna montera dit extraljus?

Har tänkt stoppa dit qpax båge men kommer som sagt blockera den och vill inte sänka bågen något eller använda mindre extraljus. Sitter redan en ledramp på den idag.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Den kopplar väl "bort" sig själv om man blockerar den (med varning), men på lite nyare så kan man växla mellan adaptiv och vanlig farthållare genom att hålla in knappen en stund.

Programmera bort den vet jag inte om det går utan lite djupare kunskap. Volvo lär inte göra det i alla fall (tror inte att dom kan det i verkstäderna).
av monza
Jag var i samma situation som du för nått år sedan och kom till slutsats att man inte kunde välja bort funktionen utan måste stänga av manuellt vid varje uppstart. För mig blev lösningen en ramp placerad mellan stötfångare o radar. Inte blev det ljus som från 3xfullstora xenon men ändå helt ok då jag fick upp rampen ovan stötfångaren utan att störa radarn.

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]