Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RoggaBoy
Det ska ju vara rätt färg också annars måste den ändå lackeras, du menar att denna inte har med markering för borrhål?
Användarvisningsbild
av pb81
Vänta in rätt färg ;)
Originalvingarna vet man ju att de passar med de förmarkerade markeringarna för borrhålen, icke original brukar ju vara sisådär. Vissa tycker de fungerar bra andra säger att är dåligt. Samma med kvaliteten på själva vingen.
av RoggaBoy
Eller så kan man tycka att Torslanda kan börja lackera dessa själva igen innan dom säljs nu när de är brist på halvledare än att Volvohandlaren ska lämna den till en extern firma först som blir dyrare än om Torslanda gjort de…

Men jo, vänta går ju, har redan gjort de ett bra tag. :)
av RoggaBoy
Exakt - Torslanda har slutat med de och visst, Bilia säljer färdiga så länge de finns i lager hos dom men vår färg är slut på Bilia. Ändringen gjordes 2019 om jag minns rätt för att spara pengar..
av Gabriel
Jag köpte en vinge från bildelsbasen, nu orkade jag förvisso inte vänta på rätt färg, men lackjobbet var snabbt och billigt gjort.
Tittade på en del kopior men kände att jag hellre ville ha en original.
av RoggaBoy
Fast köpa en begad och lacka så kan jag lika gärna köpa en helt ny original för är ju samma jobb med färg.

Synd ingen verkar ha den istället så man får se den.
av VolvoJull3
Har en kopia på ena bilen och en orginal på den andra bilen. Jag köpte min kopia från v-parts, och den passade inte med de förmarkerade hålen, utan fick med en mall att borra efter. Orginal var dyrare men enklare, helt enkelt.
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]