Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
jag uppdaterade kartorna (Utgåva: V30.20.03) på min V70 (2013, med Sensus-systemet), men något verkar ha gått fel, den har låst sig helt, står bara "Navigation, var god vänta.." och har gjort det de senaste veckorna/månaderna, spelar ingen roll hur många timmar jag har den igång.
Jag har tillgång till Vida och läst ut felkoden IAM-B12964A - Navigation Map Data Mismatch With Market, men jag är säker på att jag har laddat hem och insterllerat rätt karta.. Det går inte att installera den igen, den tar inte kontakt med USB-minnet (Har testat med flera och allt rätt vad gäller FAT32 och 32/64GB osv (är dataingenjör)). Volvo-verkstaden har försökt, men de lyckades inte heller. Provat koppla bort batteriet i timmar osv.. men inget verkar hjälpa. Så min fråga är helt enkelt om man kan återställa Sensus Navigations-systemet på något sätt? (Har som sagt tillgång till Vida, men hittar inte något om navigatorn/kartorna) Bilen är uppdaterad så att jag ska kunna installera kartor själv (har gjort det tidigare, dock haft en del problem då också, men kunnat fixa det till slut.)
Kan komma åt och kommunicera felfritt med alla moduler i bilen med VIDA, men hur återställer man? Tacksam för alla tips!

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]