Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min ruta var helt lös i ovankant, limmet hade släppt. Är det fler som varit med om det ?
Okej jag gick ut och kände på min igårkväll, efter jag läste om detta. Men jag ska ändå byta ruta pga stenskott som gjort att rutan spruckit.
Hej igen. Lovade final status på mitt problem i denna tråd. Det visade sig att jag mycket riktigt hade en lös ruta och för läckte vattnet in. Rutan är nu bytt på glasverkstad och inget mer vatten kommer in … visade sig att min glasmeck också hade en V70 2011 och han hade upplevt exakt samma problem. Kanske vanligare än man tror på V70?!?
ClaesHerlitz skrev: sön 05 sep 2021, 20:37 Hej igen. Lovade final status på mitt problem i denna tråd. Det visade sig att jag mycket riktigt hade en lös ruta och för läckte vattnet in. Rutan är nu bytt på glasverkstad och inget mer vatten kommer in … visade sig att min glasmeck också hade en V70 2011 och han hade upplevt exakt samma problem. Kanske vanligare än man tror på V70?!?
inte enbart för V70 , utan samtliga Volvo bilar från MY08-18(har haft detta problem) Nu har jag inte hört SPA-bilarna har detta problem.
Volvo hade problem med primern på glasrutorna. Detta gjorde att limmet inte fäste som det skulle. Men det märktes inte bums, utan tog flera år innan man förstod vad felet var.
Därför finns det många bilar som behövt limma om rutan. På min byttes den två gånger, för det visade sig vara ett annat fel på utbytesrutan.

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]