Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Får vibrationer i 90+ med 19”. samma problem med andra 19” fälgar med vinterdäck på och inget med orginal 16”. har olika navringar till sommar och vinterfälgarna.. haft samma fälgar med samma däck på en annan volvo utan några problem! Någon som har någon ide om vart man ska börja leta? Bytt skivor runt om och gjorde inget..

Tacksam för svar! :-)
0.1mm centreringsfel pga glapp vid navet eller fel i navring motsvarar ca 5 gram statisk obalans..
Behöver jag säga att fälgen måste centrera perfekt på navet?😁
Annars kastar man bort sin fina balansering..

Sen händer det att även dyra märkesdäck är skeva eller orunda, åk till en gummiverkstad som har Road Force balanseringsmaskin så får du svart på vitt :P
Erik Å skrev: mån 05 jul 2021, 17:03 0.1mm centreringsfel pga glapp vid navet eller fel i navring motsvarar ca 5 gram statisk obalans..
Behöver jag säga att fälgen måste centrera perfekt på navet?😁
Annars kastar man bort sin fina balansering..

Sen händer det att även dyra märkesdäck är skeva eller orunda, åk till en gummiverkstad som har Road Force balanseringsmaskin så får du svart på vitt :P
Då börjar jag med att polarn får göra ett par me h7 passform så får vi ta de därifrån👍🏽
Tack för tipsen!
Höll på likadant förra sommarn, böt allt. Tillslut köpte jag orginalfälgar i samma tum för att kunna använda däcken som var nya. Men det blev likadant igen, det visade sig vara däcken som var ovala. Däckfirman balanserade om 5 gånger och 2 gånger på de nya fälgarna. Köpte sedan premium däck och problemet var borta.
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]