Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! Blev medlem nu bara för att se om någon vet något om detta. Läst trådar i oändlighet men inte varit med här.

Körde ut på avfart och accelererade lite extra. Då slog motorn helt av efter ett litet hack i den. DSTC och KYLVÄTSKESYSEM SERVICE erfordras samt startspärr för nyttförsök kom upp! Bilen startade efter 2min igen och körde vidare. 1km senare så hände samma sak då jag accelererade denna gång samma felmeddelande samt laddningfel snarast kom upp.

Kunde inte starta den efter denna gång på 2timmmar så bärgade hem och kopplade ur batteriet 1timme. Då startade den och gick bra utan felmeddelande....tills jag accelererade över ca 3000 varv. Samt åkte iväg "lite snabbare"
---DSTC och KYLVÄTSKESYSEM SERVICE erfordras samt startspärr för nyttförsök kom upp---

Är det turbon som gett sig?

Kollat vattnet- nära minimal strecket men ändå inte. Ok olja lite mera än max men minimalt. Nyservad sedan 2 veckor sedan.

Ska bli intressant och se vad ni säger :)
OBD P0121

Tyvärr så uppträder bilen exakt li[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Ja, det där ser inte rätt ut.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som […]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]