Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Nu får man ju som sagt göra aktiva val i pogrammet, det finns några hundra inställningar, och local config säger mig ingenting, det fanns ytterligare en flik med SS men där har jag för mig att det stod något med start stopp logic, men det kan ju vara en dårlig översättning , ska prova att trycka i den fliken sedan.
av Desmodue
Ja jag har en MY16 och där får jag upp internetkartor både med telefonens wifi och med sim-kort i bilen. Lite buggigt i bland, likaså med internetradion.
av BasseBalis
Eftersom Volvo Cars har bekräftat att min bil ska ha Internetkarta, varför måste jag betala verkstaden för att ladda om programvaran? Funktionen finns, men funkar inte, och det måste jag betala ur egen ficka?
Känns ju som att det borde vara upp till Volvo att åtgärda så funktionen fungerar igen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Köpte du bilen av en handlare, så vänd dig till honom. Om det är så att det som ska finnas inte fungerar är felet ursprungligt (fanns när du köpte bilen), så då ska säljaren fixa det. Om säljaren är en Volvohandlare blir det ännu enklare.
av BasseBalis
Tack, det var ungefär så jag tänkte också.
Bad Volvo Cars om en komplett lista med funktioner som bilen ska ha från när den rullade ut från produktion så jag har nåt att "komma" med när jag kontaktar handlaren.
Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]

Fönsterhiss ur funktion

Inte osannolikt att det är kabelbrott mellan […]

..Lade du vaselin bara på själva kont[…]