Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Passa på att tvätta det nya spjällhuset då när du har det löst i handen. Det brukar beskrivas här på forumet så att om man försöker titta igenom ett stängt spjällhus så skall det inte släppa igenom något ljus. Så stängt skall det vara när det är stängt. Det krävs lacknafta eller motsvarande för att tvätta med.
av Wizard_o
Uppdatering.

Tog bort baksätet och på vänster sida sitter DC/AC omvandlaren inskarvad på en kabel. Mätte med multimeter och när jag höll på att mäta med DC/AC omvandlaren helt urkopplad så startade bilen! Det verkar inte vara denna omvandlare som driver själva bränslepumpen då den går utan den.

Bilen startar hur lätt som helst nu då jag har provat flera gånger, men har inte testkört än. Det jag kan konstatera är att varken spjäll, bränslepump eller bränslet i sig är fel då bilen går helt normalt utan misständningar etc.

Lite oroande är dock att jag inte vet riktigt vad felet var, misstänker att kopplingsplinten bredvid denna omvandlare går till själva pumpen då kabeldiametern är betydligt grövre och att det var den som inte hade riktig kontakt.

Tack för all hjälp och nu återstår provkörning och se om allt är ok.
av Marton
Hej! Jag vet att det här är ett gammalt ämne men har du haft något liknande problem senare? Jag har samma startproblem med en V70 från 2010.
av badoga
Marton skrev: lör 06 mar 2021, 12:36 Hej! Jag vet att det här är ett gammalt ämne men har du haft något liknande problem senare? Jag har samma startproblem med en V70 från 2010.
Har samma problem jag har du löst det isånnafall hur löste du det?
Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]

Fönsterhiss ur funktion

Inte osannolikt att det är kabelbrott mellan […]

..Lade du vaselin bara på själva kont[…]