Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo V70 2009. Plockade ner spindeln och bytte länkarm. Nu när allt är på plats igen upplever jag att ratten inte riktigt går tillbaka till utgångsläge när man kör och släpper ratten helt. Vad kan man justera för att detta ska fungera bättre?
Rolle85 skrev:Ok
Vad är det de justerar?
De justerar hjulinställningen samt att ratten står rakt. Du har ju bytt en del i upphängningen och oavsett 3djepart eller original så har iaf jag fått gjort ny hjulinställning på bilarna då det alltid behövts om man tittar på justerings protokollen.
Det är bara "toe" på framaxeln som behöver mätas och eventuellt justeras. De andra hjulvinklarna ska inte påverkas.. Pyttelite på camber kanske men den är i princip icke justerbar.
Finns chans att spara pengar där, verkstan vill säkert gärna mäta upp allting :P
Jag kan tänka mig att spindelleden på en sprillans ny länkarm kan gå lite kärvt om du menar att ratten inte självmant vill till mittläget..
Bilen går spikrakt när man kör och inga som helst vibrationer i ratten. Dock återgår inte ratten helt till utgångsläge när man släpper ratten som min nya Volvo gör.
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]