Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
Någon som vet om det går att få tag i ny strålkastarlins till P3 på samma sätt som t.ex Vparts säljer till P2? Tittar man på plasten ser det onekligen ut som att det går att knäppa loss hyfsat enkelt.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Det går inte att knäppa loss, det är limmat.

Vparts har nya "glas" på gång till P3, oklart exakt när tillverkningen är i full gång dock.
Användarvisningsbild
av apersson850
Om du menar hela plastfronten till strålkastaren så anses den vara riktigt besvärlig att demontera utan att skada strålkastarhuset. Grejorna är limmade ihop.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
apersson850 skrev: tis 02 mar 2021, 21:15 Om du menar hela plastfronten till strålkastaren så anses den vara riktigt besvärlig att demontera utan att skada strålkastarhuset. Grejorna är limmade ihop.
Japp, det är väl lång förvärmning i ugn, sedan jobba men värmepistol precis på gränsen att det blir mjukt nog utan att plasten blir förstörd.
Användarvisningsbild
av sbf
Låter som en utmaning! Volvo tog ett stort kliv framåt när de gjorde uttaget av lyktan så mycket enklare med P3 jämfört galenskapen på P2, synd att de inte tänkte på att strålkastarlinsen sitter ganska utsatt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
sbf skrev: ons 03 mar 2021, 12:00 Låter som en utmaning! Volvo tog ett stort kliv framåt när de gjorde uttaget av lyktan så mycket enklare med P3 jämfört galenskapen på P2, synd att de inte tänkte på att strålkastarlinsen sitter ganska utsatt.
Utvecklingen går frammåt. På min första bil satt det standard runda 7-tums H4 insatser. När de blev dåliga åkte man till biltema och köpte 2-pack för 189 kr och skruvade dit.

Nu såg jag att 2 stycken aktiva LED strålkastare kostar 52.000 kr till min andra bil :-o :-o :P :-/

Antar att ett stenskott innebär att det är lika bra att skrota bilen...
av erniefågelholk
Om linsen är grådaskig kan du göra rent den !
Ut m strålkastarhuset, tag bort lampor och ballasten
Några droppar Yes o ljummet vatten rakt in u härligheten . Skaka o skölj ur ( fördel m kalkfattigt
vatten ). Torka m fön eller dyligt, inte för varmt.
Vips så har du nya klara strålkastarhus
EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den […]

Elproblem i baklucka

[quote=PalleH post_id=<a href="tel:142969[…]