- tis 12 jan 2021, 03:54
Hejsan kära volvo ägare.
Jag har börjat planera lätt för att köpa en ny(för mig) begagnad bil.
Jag försöker ta reda på så mycket jag kan om en bil som är intressant för mig innan jag börjar åka till bilsalonger.
Det som verkar mest intressant för mig är en volvo v70 D4 2wd årsmodell 15-16.
Det som jag är mest ute efter är den 8 stegade automatlådan.
Det finns 2 varianter 1st 6-stegad automat och 1st 8 stegad automat.
Första frågan jag ställer är. Vilken tidpunkt byte volvo till den 8 stegade automaten ?
Tex har alla volvos årsmodell 2016 V70 D4 2wd 8 stegad automat eller är det bara "Classic" versionen som har det tex ?
Min andra fråga är. Finns det nåt enkelt sätt att se vilken låda som sitter i bilen när jag väl är på en bilsalong och funderar på eventuellt köp ? (säljaren kanske inte heller vet)
Jag tackar varmt på förhand för alla svar som kan göra mig klokare.
Jag har börjat planera lätt för att köpa en ny(för mig) begagnad bil.
Jag försöker ta reda på så mycket jag kan om en bil som är intressant för mig innan jag börjar åka till bilsalonger.
Det som verkar mest intressant för mig är en volvo v70 D4 2wd årsmodell 15-16.
Det som jag är mest ute efter är den 8 stegade automatlådan.
Det finns 2 varianter 1st 6-stegad automat och 1st 8 stegad automat.
Första frågan jag ställer är. Vilken tidpunkt byte volvo till den 8 stegade automaten ?
Tex har alla volvos årsmodell 2016 V70 D4 2wd 8 stegad automat eller är det bara "Classic" versionen som har det tex ?
Min andra fråga är. Finns det nåt enkelt sätt att se vilken låda som sitter i bilen när jag väl är på en bilsalong och funderar på eventuellt köp ? (säljaren kanske inte heller vet)
Jag tackar varmt på förhand för alla svar som kan göra mig klokare.

- By Lowpass