Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mh00811
Tycker det är lite snålt med upplysta reglage, tex så är det inget bakgrunds ljus på reglagen (rattarna) för att styra mängden luft till kupen, är det något fel på min bil eller skall det vara så?

V70II 2.4D
Användarvisningsbild
av tjotto
Det är ingen belysning där i min heller, jag tror inte det har varit det i tidigare v70 heller. men säker är jag ju inte...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vad menar du med mängden luft? Fläkten?

Jag har belysning i alla knappar V70-02
Användarvisningsbild
av tjotto
Vreden som sitter vid varje luftutblås.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
ja, där har ja ingen belysning..
av DanneE
Dåligt ?

Har aldrig sett en bil med belysta sånna vred tror ja ?
av mikeS80
DanneE skrev:Dåligt ?

Har Du aldrig kört en Audi?

Vid val av antalet ljuspunkter i en bil är det hela tiden en fråga om avvägning mellan hur lätt det skall vara att hitta olika knappar och undvika att belysningen stör vid mörkerkörning.

Personligen tycker jag att det störande med allt för mycket ljus/många ljuspunkter i kupén. Efter en omfattande mängd turer med olika hyrbilar så inser man att de olika bilfabrikanterna har skilda filosofier när det gäller upplysning av instrument och kupé.
av DanneE
Hehe, jo men det har jag aldrig tänkt på :)

Men som tur är klarar jag mig utan belysning där.
Har aldrig haft det i min 4 föregående bilar.
Användarvisningsbild
av tjotto
mikeS80 skrev:
DanneE skrev:Dåligt ?

Har Du aldrig kört en Audi?

Vid val av antalet ljuspunkter i en bil är det hela tiden en fråga om avvägning mellan hur lätt det skall vara att hitta olika knappar och undvika att belysningen stör vid mörkerkörning.

Personligen tycker jag att det störande med allt för mycket ljus/många ljuspunkter i kupén. Efter en omfattande mängd turer med olika hyrbilar så inser man att de olika bilfabrikanterna har skilda filosofier när det gäller upplysning av instrument och kupé.
Skandinavisk design skall ju vara lite mindre knappar och lampor, lite "renare" design...Har jag hört...
Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]