Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NoISv
Min Volvo On Call säger att höger fönster bak är "öppet" även när det är stängd.

Är det en kalibrerings-grej, eller måste något bytes? Någon som vet? Alla fönster fungerar ju så det är ingen fara, men sånna meddelanden är så sjukt irriterande tycker jag.

För övrigt: God jul till alla. Tack för ett mycket bra forum!!
Steffe3 skrev:Kalibrering som du nämner, håll in fönster upp-knappen några sekunder när fönstret är helt uppe.

Tror det står i den minst lästa boken också.
... springer ut och testar ...

Det blev ju helt guld! Du är nu officielt min hjälte för resten av året. Tack så mycket!!
Senast redigerad av 1 NoISv, redigerad totalt 0 gånger.
apersson850 skrev:Kan inte påminna mig att det står att man måste kalibrera för att inte Volvo on Call ska klaga. Däremot för att auto-upp ska fungera.
Nej, det har du nog rätt i (att den inte nämner att VOC blir nöjd) :-D Däremot läst många som har haft problemet. Tyvärr har jag inte det problemet, även om det vore trevligt att kunna ha ibland :P
NoISv skrev: ... springer ut och testar ...

Det blev ju helt guld! Du är nu officielt min hjälte för resten av året. Tack så mycket!!
Härligt :party:
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]