Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pendo
Hej allesammans

Funderar på att köpa en begagnad xc70 2012 som gått ca 15 000mil. Vad ska man tänka på? Serviceintervaller? Problem med den modellen? Prismässigt? Vet bara att volvo brukar ha en stor service vid 16 000 mil och kamremsbytet ska ske vid 10 år eller 18 000.

Sent from my motorola one hyper using Tapatalk

av volvofantast
Kolla så att främre länkarmsbustingar är hela,att låsen låser upp efter 1 knapp tryckning och inte flera vanligt att låskistan blir dålig
Användarvisningsbild
av pb81
Jag hade bytt alla remmar vid 16k mil, då tänker jag speciellt på multirem o ACrem. Kolla efter oljud vid AC, där vill du inte ha ras i något lager. Har du möjlighet att kolla felkoder så är det ju alltid ett plus.
Användarvisningsbild
av apersson850
Haha, något du ska tänka på är att kolla hur många hjul den driver på.
För övrigt bör man titta på infotainment, så allt fungerar där. Brukar bli dyrt att laga annars.
Fönsterhissar, centrallås, elmanövrerad baklucka. Om den har keyless, kolla att det fungerar att låsa upp samtliga dörrar bara genom att dra i yttre handtaget.
Löstagbar dragkrok, fungerar den (om det nu finns en sådan).
Har den driver support? Kolla så allt sånt fungerar.

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]