Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Papo
Hej!

Går det att byta mätarhuset på en V70 MY11 till ett begagnat mätarhuset av samma modell utan att miltalet följer med?

Med vänlig hälsning,
Johan
Användarvisningsbild
av Steffe3
Nej, det bör gå fint. Jag växlar hus lite då och då, och det brukar följa med. Kan ta nån start av bilen innan den är med i matchen.
av Papo
Steffe3 skrev: tis 24 nov 2020, 21:27 Nej, det bör gå fint. Jag växlar hus lite då och då, och det brukar följa med. Kan ta nån start av bilen innan den är med i matchen.
Strålande! Då ska jag ge det ett försök. Jag var inne och kikade på bilddelsbasen efter mätarhus, men jag begriper inte varför ett hus kan kosta 800kr och ett precis likadant 4500kr. Det står att båda har samma skick, så vad kan vara skillnaden?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Skulle väl vara om ena är R-design (blå mätartavlor), det brukar dom ha en förmåga att ta överbetalt för av någon anledning.

Annars brukar dom digitala kunna ligga där uppe i pris också.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vad kostar mätarhuset nytt från volvo som reservdel?

Bilskrotarna brukar ju ha som grundregel att ta halva nypriset om det är i bra skick.
av Papo
VolvoB20 skrev: ons 25 nov 2020, 11:52 Vad kostar mätarhuset nytt från volvo som reservdel?

Bilskrotarna brukar ju ha som grundregel att ta halva nypriset om det är i bra skick.
Nytt kostar mätarhuset 7.700kr. Så rätt hyggligt dyrt. På bildelsbasen.se så finns det mätarhus för allt mellan 1000-4500kr, dock så står det samma skick på alla.. väldigt förvirrande.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]