Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Jool90 skrev:Det är en 2018 v90 D3 automat, business momentum. Framhjulsdriven som gått 8000 mil skick som förväntat på de milen :)
Är båda två det? Dvs både den där du skulle få 88k samt där du skulle få 120k?

Billigaste sådan jag hittar på Blocket kostar ca 250k.
88k + 160k = 248k så det är väl helt ok?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Kan du inte sälja bilen till en annan firma. Många betalar bra bara för att få in beg bilar, utan att du ska göra nåt motköp. Fråga ex kamux?
av dannesk
W.A.P.E. skrev:Kan du inte sälja bilen till en annan firma. Många betalar bra bara för att få in beg bilar, utan att du ska göra nåt motköp. Fråga ex kamux?
Det verkar finnas stort sug på nyare beggade bilar (har själv fått bra bud på inbyte och försäljning på min XC60 my17 med 4900mil) men en 2014 FWD med VEA-motor som gått 17.000mil som man måste byta grenrörspackningen på samt bromsar runt om är nog ingen het bil att köpa in till ett högre inbytespris. Bästa är nog att ombesörja bytet av det som behövs själv innan man byter in så slipper man firmans avdrag som de räknar med mtrl samt full arbetskostnad.

Personligen skulle jag fixa felen själv och sedan sälja bilen privat för att byta in är aldrig en bra affär.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vad spelar inbytespriset för roll ?????

Om handlaren ger dig 0 kr i inbyte och säljer en V90 till dig för 150.000

Eller om han ger dig 100.000 i inbyte och säljer samma V90 till dig för 250.000 så får du ju lägga samma pengar i båda fallen.

Det som betyder något är vad du får betala imellan.

Finns en handlare här I stan som har ryktet att betala högst inbytespriser i landet och det tror jag stämmer, men han har högst utpriser också. Så byter man bil där blir det ju samma kostnad som överallt annars.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]