Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LindCarl
Hej på er.

Jag köpte en Volvo XC70 D4 MY16 i slutet av juni som jag är sjukt nöjd med. Kört 430 mil från dess att vi köpte den och den går som en dröm.

Vad som stör mig är ett skramlade ljud från bagaget. Det är någon plastlist som låter när man kör över gupp.
Jag är helt säker på att det inte är stötdämpare eller liknande då detta kommer inifrån kupén.

Jag har fått plasten runt bakrutan att sluta låta dock.

Är väl alltid något som låter i en begagnad bil. Någon som har/haft liknande "problem"?
Det kan vara att någon haft av innerklädseln på luckan, och sen satt dit den utan att ersätta de clips som oftast går sönder.
Det finns också ett klassiskt problem där låset skramlar. Brukar åtgärdas med tejp runt bygeln i golvet.
av LindCarl
apersson850 skrev: fre 17 jul 2020, 14:41 Det kan vara att någon haft av innerklädseln på luckan, och sen satt dit den utan att ersätta de clips som oftast går sönder.
Det finns också ett klassiskt problem där låset skramlar. Brukar åtgärdas med tejp runt bygeln i golvet.
Eltejp runt bygeln i golvet löste biffen. Tack för tipset!

Verkar vara TMAP sensorn, enligt felbeskrivningen.[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]