Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70 MY16 laminerade rutor.

1)
När jag kör ner rutorna för att få bort morgondaggen, så skrapas knappt något av detta bort.
Det jag ser tolkar jag som att den inte ligger emot riktigt, mindre glypa.
Det ska dom väl göra så dörrarna inte rostar bort, och det går väl inte att justera utan det är väl byte till nya lister?

2)
Automatiska upp/ner läget på fönsterhissarna fram fungerar bara på höger sida. Den vänstra är manuell. Håller jag i uppläge så stannar den lite före max så jag får trycka en gång till.
Är något trasigt då eller är det nolla med säkringen som gäller? Blir fundersam när automatiska saknas helt.
2) Hur nollar man med säkringen?

Vad jag vet håller kör man ner rutan man vill kalibrera och håller sedan uppåt knappen intryckt i 10 sekunder, klart Det får jag göra på alla rutorna efter att batteriet varit bortkopplat i alla fall på de V50, V60 och XC60, hoppas det hjälper
När nivån var fel på min V70n så fungerade automatläget ändå, fast den studsade ner när den slog i toppen och gick ner en liten bit eller helt, jag minns inte.

Men i detta fall så fungerar inte automatläget alls. Trycker jag knappen i maxläge och släpper så stannar rutan. Har dom ändrat så automatläget är helt av när något är okalibrerat?

Ska bakrutorna också ha automatiska lägen? (summum)
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte bi[…]

Du skriver inte årsmodell. Tidigare 940 har […]

Elproblem i baklucka

Öppnar luckan när jordningen försvu[…]

(Efter)-montera original subwoofer

Att bara skärma av någonting med pl&ari[…]