Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stenpa
Hej jag har ett knackande missljud från motorn på min v70 2.0f som följer med motorvarvet. Jag tror det kommer från nån av ventilerna på 1an cylinder. Är det hydrauliska lyftare på denna motorn? Och isf kan man kolla dessa genom att ta av ventilkåpan och testa om tryckarna fjädrar ner och fjädrar tillbaka och ligger an kammen när ventilen är stängd?, jag har testat med ett extra oljebyte men det gjorde ingen skillnad.
av dannesk
På den Fordmotorn ska det ju göras en ventiljustering och det är väl antagligen dags då om det tickar.
av stenpa
Hej Jag har kollat ventilspel ligger inom tolerans 28 inlopp och 33 utlopp. Jag testade att lossa kontakterna till spridarna utan resultat har inte kollat insugsröret men det är ett ganska distinkt metalliskt knackande, någon som har nått mera tips om vad det kan vara?
av Cox
Hade en mondeo med Samma spis, med ett sådant ljud visade sig att det var spännrullen till multiremmen

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte bi[…]

Du skriver inte årsmodell. Tidigare 940 har […]

Elproblem i baklucka

Öppnar luckan när jordningen försvu[…]

(Efter)-montera original subwoofer

Att bara skärma av någonting med pl&ari[…]