Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FIck i morse utan förvarning ingen kyla från ACn. Kunde hellre inte köra fläkten på full hastighet. Körde från Norrköping - Uddevalla och under redan fick jag endast vid vissa gången kupefläkten att gå på fullt.

Hur som helst, inga säkringar var trasiga. Dock upptäckte jag att samtidigt har auto-down och auto-up för samtliga sidorutor lagt av samt att när AC knappen är intryckt så funkar inte Autostoppen alls. Det står Ej tillgänglig, Temperaturen ute har varierat mellan 19 - 27 grd C.

Slangarna från kompressorn är inte det minska kalla.

Batteriet fullladdat och i bra skick

Bilen är en 2016 XC70 AWD med D4 (riktiga 5an) automat och har passerat 11k

Någon som har förslag på felsökning eller vart jag skall börja att leta fel?

\\-amme
Första gången min AC i den XC70 2012 som jag har nu la av, då berodde det på avskavd kabel under batterihyllan. Den kabeln tog med sig en del andra, till synes icke relaterade, ting, som elektrisk oljenivåkontroll och laddtrycksregleringen.
Andra gången AC slutade fungera berodde det på läckande kondensor. Efter byte av den fungerar AC:n igen.
Du verkar ju ha något fel som berör flera system. Att Auto-upp på rutorna lägger av, det händer så snart bilen varit strömlös, men Auto-ner ska alltid fungera.
Tack för tipset. Fönsterhissarna visade sig mycket riktigt vara ett separat ärende. Körde upp samtliga hissar till max och höll knappen uppe ngr sekunder och sedan löste sig AUTOfuntkionen.

När det gäller AC så har det dykt upp ett mindre roligt fel. Rören som går genom torpedväggen har korrigerat sönder så gasen hade läckt ut. Lite besviken är man ju, en premium vagn, inte 5år gammal och strax över 11 k och så får man detta fel. Det blir ju verkstadsbesök och maskinskadeförsäkringen...och 5500 kr senare funkar det igen. Men att det inte håller längre är dåligt. MIn gamla 850 gick 62000 mil utan att ngr rör byttes till ACn.
-amme
Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!

Behöver byta remskiva på min generator […]