Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goldbeach
På volvocars.se kunde man tidigare välja en träpanelskvalitet som heter Modern Wood. Nu är det alternativet borta, och när jag frågade min Biliahandlare visste dom inte varför det var borttaget som alternativ. Vet någon här vad det beror på? Kommer det tillbaka? Är det tillfällig materialbrist? Har dom tagit bort det träalternativet för gott..?
Goldbeach skrev:På volvocars.se kunde man tidigare välja en träpanelskvalitet som heter Modern Wood. Nu är det alternativet borta, och när jag frågade min Biliahandlare visste dom inte varför det var borttaget som alternativ. Vet någon här vad det beror på? Kommer det tillbaka? Är det tillfällig materialbrist? Har dom tagit bort det träalternativet för gott..?

Tror det beror på kvalitèn. Den var inte bra o togs därför bort tillsvidare.
Frigge skrev:
Goldbeach skrev:På volvocars.se kunde man tidigare välja en träpanelskvalitet som heter Modern Wood. Nu är det alternativet borta, och när jag frågade min Biliahandlare visste dom inte varför det var borttaget som alternativ. Vet någon här vad det beror på? Kommer det tillbaka? Är det tillfällig materialbrist? Har dom tagit bort det träalternativet för gott..?

Tror det beror på kvalitèn. Den var inte bra o togs därför bort tillsvidare.
Hm. Tråkigt. Vart har du hört det? Ska man tolka det som att man jobbar på bättring, och att det kommer tillbaka?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu finns Modern Wood igen.. :wink:
av Goldbeach
Är det någon som sett Modern Wood på någon bil? Ser det bra ut "live"? Jag har bara sett på bild, trots att jag besökt säkert 5-6 volvohandlare det senaste halvåret.
av Joli
Jag har sett det i verkligheten, i en V70II resp. en S80 som båda återfinns i Volvo´s showroom i Kungsträdgården (Sthlm :wink: ).

Jag är inget stort fan av träimitationer, eller trä över huvudtaget i bilar, men det såg rätt så bra ut. Bättre än jag hade trott!

Kollade en närbild på Modern Wood under sektionen Panelinlägg när man bygger sin egen Volvo och noterade att träfibrerna på bilden gick lodrätt, men i bilarna jag såg så gick det vågrätt... så jag vet inte om de kanske har ändrat det. Kanske är bilden från gamla versionen av Modern Wood?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Joli skrev:Jag är inget stort fan av träimitationer, eller trä över huvudtaget i bilar, men det såg rätt så bra ut. Bättre än jag hade trott!
För kännedom är det inget fake-trä i Volvo numera....
av Goldbeach
Nu har jag tittat på det, tack för tipset om Showroomet. Det ser snyggt ut. Och som ovanstående författare skrev är det bara riktigt trä numera.
Användarvisningsbild
av tjotto
Har modern wood i kombination med mörkgrå läder textil.
En stor fördel enligt mig är att man inte blir bländad av panelen ovan handskfacken vid soliga dagar. Det händer ju inte alltid men jag märkte det ganska tydligt.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]